اصول نگهداری از رنگ خودرو

اصول نگهداری از رنگ خودرو

اصول نگهداری از رنگ خودرو ،خودرو وسیله ای است که بمنظور رفع نیازهای شخصی یا عمومی مورد استفاده قرار می گیرد .و همواره آلودگیهای موجود در محیط اطراف صرفنظر از پارک بودن خودرو ویا در حرکت بودن آن تاثیر بسزائی در کیفیت رنگ آن دارد .

باران های اسیدی ، آلودگیهای صنعتی وبیولوژیکی ،تشعشعات فرا بنفش و… همگی دشمن تخریب فیلم رنگ می باشند.
هر چه خودرو در تماس بیشتر با محیط اطراف خود باشد .نیاز بیشتری به مراقبت دارد .جدا کردن هر گونه آلودگی (آثار حشرات ، فضولات پرندگان ، رزین درختان ، گریس ، روغن ، بنزین و قیر) وپاک نمودن آن از بدنه خودرو . فبل از آن که بتواند با فیلم رنگ پیوندی برقرار کند .بهترین محافظت از آن می باشد .
بهترین روش محافظت از رنگ خودرو . توجه منظم ومستمر به خودروی شخصی وشستشوی منظم آن و استفاده از مواد محافظ خودرو است .

نحوه شستشوی خودرو :

1-حداقل ماهی یک بار خودرو را بشویید تا آلودگی انباشته شده برروی آن جدا شود .
2-حتی الامکان خودرو را با استفاده از شوینده های تخصصی به ویژه شامپوهای تاچلس باکیفیت شستشو دهید .و استفاده از فشار مناسب آب و فاصله مناسب نازل شلنگ از بدنه ( 30 سانتی متر ) توصیه می گردد .
3-استفاده از محلول پاک کننده مخصوص خودرو به همراه دستمال حوله ای مناسب ( از مایع ظرفشویی جهت شستشوی خودرو استفاده نکنید، همچنین از پارچه های حاوی الیاف مصنویی یا پشمی نباید استفاده کرد .)
4-از دستمالی که جهت خشک کردن بدنه خودرو استفاده می کنید .در سایر نواحی خودرو ، مثل چرخ، داخل گلگیرها یا زیر سپرها استفاده نکنید .
5-از خشک شدن محلول پاک کننده خودرو برروی رنگ جلوگیری نموده. وپس از استفاده از محلول پاک کننده بلا فاصله آن را با آب شستشو دهید .
6-توصیه می گردد. تا شستشوی خودرو در اوقات صبح زود یا نزدیک غروب آفتاب به نحوی که از تابش مستقیم آفتاب برروی آن جلو گیری شود. صورت پذیرد .

نحوه نگهداری از خودرو :

1-عدم پارک خودرو در زیر درختان بمنظور جلوگیری از ریزش صمغ درختان یا فضولات پرندگان برروی آن ، در صورت آلودگی با اینگونه مواد ، قبل از خشک شدن آلودگیهای فوق و جلوگیری از ایجاد پیوند شیمیایی با رنگ خودرو می بایست در اسرع وقت تمیز گردند .
2-عدم پارک خودرو در مناطقی که اتمسفر اطراف آن دارای آلودگیهایی مانند ذرات ریز آهن ( محیط های ریخته گری ) ، گرده رنگ ( کارخانه ها ی رنگسازی یا کارگاههای نقاشی ) ذرات نمک ، ماسه و، شن می باشد .
3-تا حد امکان از پارک کردن خودرو در برابر نور مستقیم خورشید جلوگیری نمایید .
4-بازدید دوره ای از زیر بدنه خودرو و داخل گلگیر ها و اطمینان از صحت آنها و در صورت بر خورد سنگریزه یا اجسام خارجی و نیاز به تعمیر.تعمیر مناطق معیوب در تعمیر گاههای مجاز توصیه می گردد .
5-در صورت صدمه دید ن بدنه خودرو ، تعمیر فوری آن توصیه می گردد .
6-در صورت پارک خودرو بمدت طولانی ، حتی الامکان از مناطق و پارکینگهای مسقف استفاده شود. در غیر این صورت نسبت به تمیز نمودن خودرو در زمانهای مناسب اقدام گردد .
7-از قرار دادن زیرپائی خودرو بر روی بدنه به جهت شستن یا خشک نمودن آن خودداری شود.

 

مراقبت از خوردگی ها قبل از ترمیم کامل:

به‌ منظور جلوگیری‌ از شروع‌ خوردگی‌ رنگ‌ و بدنه ‌خودرو، هرگونه‌ صدمه‌ وارده‌ به‌ رنگ‌ اتومبیل‌ را فورا لکه‌گیری‌ کنید. برای‌ انجام‌ چنین‌ کاری‌ بهتر است‌ .به ‌متخصص‌ مربوطه‌ مراجعه‌ نمایید. اما در مورد لکه ‌های ‌کوچک‌ می‌توانید دستور العمل های‌ زیر را بکار ببندید:
1) با توجه‌ به‌ شماره‌ رنگ‌ بدنه‌ که‌ روی‌ پلاک‌ مشخصات ‌حک‌ شده‌ است‌. رنگ‌ مورد نیاز را تهیه‌ کرده‌ و کاردک‌، ضد زنگ‌ و قلم‌ موی‌ لکه ‌گیری‌ را در دسترس‌ داشته‌ باشید.
2) با احتیاط کاردک‌ را بکار گرفته‌. و محل‌ صدمه‌ دیده‌ را تا میزان‌ شدن‌ لبه‌ رنگ‌ بتراشید.
3) از ضد زنگ‌ استفاده‌ کرده‌. و صبر کنید تا خشک‌ شود .و سپس‌ با سمباده‌ بسیار نرم‌ محل‌ را بسایید.
4) با استفاده‌ از قلم‌ مو محل‌ را رنگ ‌زده‌. و پس از هر بار خشک شدن. این‌ عمل‌ را چندین بار تکرار کنید.

ارتباط باما

گروه تولیدی و فروش شرکت یاتاش باسابقه ای درخشان در تولید محصولات شوینده نانوی خودرو درخدمت شما عزیزان هستیم.این شرکت با سابقه ای بی نظیر در تولید شوینده های نانو توانسته در صنعت دیتیلینگ خودرو نیز وارد شود .برای تمامی مراحل شستشو بخصوص صفرتاصد شستشوی خودروهای لوکس می توانید با خیالی آسوده از شوینده های نانو شرکت یاتاش استفاده کنید.

شماره های تماس : 02165637685-02165621406-09128048089-09195110625

آدرس تهران ،بزرگراه اشرفی اصفهانی جنوب پایین تر از سه راه مرزداران ـ برج نگین رضا ـ
دفتر مرکزی تولیدی یاتاش

آدرس وبسایت : yatashco.com

آدرس ایمیل :YatashCo@Gmail.com

آدرس اینستاگرام : yatashco

منبع :شرکت یاتاش 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد