نکات آموزش فنی خودرو

نکات آموزش فنی خودرو

نکات آموزش فنی خودرو ،رعایت نکات فنی خودرو در کنار ایمنی سرنشینان می‌تواند به سلامت بیشتر خودروی شما نیز منجر شود. این نکات فنی گاه در تضاد با عاداتی است. که ما از گذشته تاکنون انجام می‌دهیم. عاداتی که با پیشرفت تکنولوژی نه‌تنها تاثیر مثبتی بر عملکرد خودرو ندارد. بلکه ممکن است موجب آسیب رسیدن به سیستم‌های داخلی آن شود.

شرکت یاتاش قصد دارد در سایت خود علاوه برمعرفی محصولات شوینده نانو وانواع شامپوهای کارواش نانو شمارا بانکات اصلی فنی خودرو آشنا کند.پس باما همراه باشید .

از روشن شدن چراغ بنزین جلوگیری کنید

هنوز هم رانندگانی پیدا می‌شوند که به نمایشگرهای جلوی خود بی‌توجه‌اند. در حالیکه با روشن شدن چراغ بنزین متوجه نداشتن سوخت می‌شوند. این مورد گاهی موجب سوختن پمپ بنزین خواهد شد.چراکه رسوبات و ناخالصی‌هایی انتهای باک بنزین وارد پمپ بنزین شده .و از آنجا نیز به فیلتر و انژکتور هدایت می‌شود.زمانی که سوخت کافی درون باک نباشد. سیستم سوخت رسانی خودرو تلاش می کند .تا هرآنچه در ته باک قرار گرفته و به صورت لجن سوختی رسوب کرده است. را به سمت موتور پمپاژ نماید.

موادی که می توانند باعث مسدود شدن .فیلتر بنزین شوند. ضمناً با کاهش شدید بنزین، پمپ سوخت هم که به وسیله بنزین خنک می شود. داغ شده و در آستانه سوختن قرار می گیرد. تکرار این اتفاق حتی می تواند بر قدرت فرمان و ترمز هم اثرگذار باشد. قطعاتی که تعمیرشان هزینه بر است.به طور میانگین خودرو های سواری بنزینی بین 50 تا 80 کیلومتر را بعد از روشن شدن چراغ بنزین می توانند طی کنند. اما این عدد در حد یک تخمین است. و از خودرویی به خودرویی دیگر متفاوت است. نوع رانندگی، سرعت خودرو، شیب جاده، سطح مسیر، دمای بیرون، وضعیت جوی، مدل ماشین، عواملی از این قبیل سبب شده تا پاسخ به این سوال اندکی دشوار باشد.

در هوای بارانی ترمز نگیرید

ترمز گرفتن در هوای خیس و بارانی اگر سرعت بالایی داشته باشید. می‌تواند موجب لرزش خودرو شود. در این مواقع تنها کافیست تا پای خود را از روی پدال گاز برداشته .و با فرمان خودرو را مهار کنید.

هنگامی که باران شدیدی می بارد. یا زمان کمی از بارش باران گذشته، لایه ای از آب سطح جاده را می‌پوشاند. در این زمان اگر سرعت حرکت خودرو بالا باشد و آج لاستیک ها هم کمتر از مقداری باشد که که آب بتواند از زیر آن و لابه‌لای آن ها بگذرد. لاستیک ها نمی‌ توانند همه آب را کنار بزنند. پس مقداری از آب روی سطح جاده در جلوی لاستیک جمع خواهد شد. و در مقابل حرکت لاستیک ها مقاومت ایجاد می کند. در این صورت شرایطی ایجاد می شود.که لاستیک به صورت شناور بر روی مقدار کمی آب سرخورده و بر روی جاده نخواهد چرخید. این شرایط را اصطلاحا آب سواری گوییم.

با لاستیکی مناسب معمولا تا سرعت 90 کیلومتر هم شاهد آب سواری نخواهیم بود. اما در شرایط واقعی، احتمالا نه سطح جاده، نه کارکرد تایر ما و نه وضعیت بارندگی، آنقدر با ما همکاری نخواهند کرد .و شخصا با یکی از خودروهای داخلی، با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت هم دچار آب سواری شده ام. بنابراین هرگز توصیه های رانندگی در باران را به شوخی نگیرید.

دنده را پشت چراغ قرمز خلاص کنید

این مورد یکی از عادات بسیاری از رانندگان است. که حتی گاهی موجب تصادف نیز می‌شود. افزون بر این خلاص نکردن دنده می‌تواند فشار مضاعفی را بر دوشاخه کلاچ و گیربکس وارد کند.

بسیاری از افراد به منظور کاهش مصرف سوخت و جلوگیری استهلاک گیربکس‌های اتوماتیک در توقف‌های کوتاه مانند توقف پشت چراغ‌ قرمز دنده را در حالت N، یا همان خلاص، قرار می‌دهند. ولی در واقع بهترین کار این است که دنده در وضعیت D باقی بماند. و پایتان را روی ترمز قرار دهید. البته در این مورد اختلاف نظر زیادی وجود دارد. ولی به‌طور‌کلی در توقف‌های کوتاه بهتر است دنده را خلاص نکنید. در این حالت استهلاک گیربکس به مراتب کمتر است. در بسیاری از موارد تغییر زیاد دنده از حالت D به N موجب استهلاک بیشتر گیربکس‌های اتوماتیک می‌شود.

شرکت یاتاش تولید کننده شوینده های نانو

شرکت یاتاش تولید کننده محصولات شوینده خودرو محصولات بسیاری رابا کیفیت بالا روانه بازار کرده است . از جمله:

1.یاتاش پلاس: مخصوص بعد از پولیش و سرامیک خودرو.

2.شوینده بدنه خودرو

3.موتورشوی یاتاش

4.اسپری تاچلس خشکشویی

5.اسپری چندمنظوره یاتاش

6.واکس لاستیک و واکس داشبورد.

7.بلک واش مخصوص خودروهای تیره رنگ

8.سوپرواکس براق

ارتباط باما

گروه تولیدی و فروش شرکت یاتاش باسابقه ای درخشان در تولید محصولات شوینده نانوی خودرو درخدمت شما عزیزان هستیم.

شماره های تماس : 02165637685-02165621406-09128048089-09195110625

آدرس تهران ،بزرگراه اشرفی اصفهانی جنوب پایین تر از سه راه مرزداران ـ برج نگین رضا ـ
دفتر مرکزی تولیدی یاتاش

آدرس وبسایت : yatashco.com

آدرس ایمیل :YatashCo@Gmail.com

آدرس اینستاگرام : yatashco

منبع :شرکت یاتاش 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد